Untuk all housewives and not so housewives..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Sunday, October 31, 2010

Kisah si ibu emo

Lama dah tak menaip sendiri..

saja aku postkan petua-petua dan amalan-amalan ni..bukan ape, kalau dah baca sekali mbas, lama-lama ilang macam tu je. Kalau letak dalam post ni kan bagus, boleh share ramai-ramai..=)

Alhamdulillah..projek paper dah hantar.. memang terima kasih tak terhingga la kat hubby aku sorang n..tanpa dia, tak tau la jadik ape. Dialah tukang bebel, tukang format, tukang tolong print..almaklumlah, bini ngah duk sarat ni ha..

Alkisahnya..aku selalu dengar yang org mengandung ni emosi tak stabil.. tapi rasa macam selama aku mengandung ni takdelah emosi teruk sangat kot..sampai la hari ni..huhu. Bukan ape, projek dah siap, ingat dapat la pokus kat rumah ni, nak membasuh pinggan mangkuk, rajen-rajenkan masak, kemas rumah, lipat baju. Tapi makin sarat ni, simptom penyakit teruk sangat..sakit belakang, sakit badan, kronik sampai takleh duduk, takleh baring, takleh jalan.. tak tau nak buat ape lagi dah..

Pas encik hubby solat isyak, tengok aku dah lain macam, terusla dipujuk-pujuk, tanye kenapa..ntah kenapa emosi sangat, tanak jawab..geleng kepala je..sedar-sedar mata dah berkaca. bile dah kene peluk, terus start HUJAN.. mula-mula hujan renyai, lama-lama hujan makin lebat..lebat yang status banjir boleh lemas punya. Hubby plak duk risau..takut aku sesak napas, mane tak, muka tekup ket perut orang tu. hubby pujuk-pujuk la jugak..siap suruh mengucap, istighfar segala bagai..dah macam histerik gak ar..last-last dapat gak aku kawal bile dah hubby cakap.."yang,karang abg nangis jugak ni ha"..dapat bayangkan, mesti hubby risau sangat..

Aku rasa nak nangeh tu sebab emosi tak berapa nak betul sangat..campur sakit belakang n pinggang, pastu campur plak perasaan bersalah tak dapat berbakti dekat suami sendiri..pastu yang lagi terharu, buka2 FB nampak status ni;

Dari Wahidin Zainal
"Wahai adam anakku..sayangilah,hargailah ibumu Nurul Ain Mohd Reduan..segala kepayahan,kesakitan dan pengorbanan ditanggung untuk membawamu kedunia yang fana ini..jadilah insan yang bertakwa dan taat padaNYA dan kami berdua sebagai ibu bapamu..amin.."

Hujan renyai-renyai lagi sekali..

2 comments:

  1. saba ye, syg...tak lame da...lmbat plak ko nye emo ek..biase org awal2..hehe...take care, syg...doa selalu..=)

    ReplyDelete
  2. ain...be strong...insyaALLAH sume nye ok...;)

    ReplyDelete