Untuk all housewives and not so housewives..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday, April 7, 2010

Did you REALLY think ur life is miserable..?

Fuh..penat. baru siap hantar presentation to my bos.

Waaahh...dah agak lame tak post kat sini..huhu. Bizi yang amat sangat. Sekarang baru ada masa..so, sebelum taip project paper plak, nak membelog sekejap sambil stalk ira amira punyer blog (jangan mara haa).

Did you really think your life is miserable enough? Saja nak post pasal ni..sebab dah janji kan nak komen pasal my post on Oprah. Now, one question. korang percaya tak, semua yang berlaku ke atas diri korang sekarang ni, telah ditakdirkan akan berlaku? ye la, kita selalu dengar orang kata..
sabar ar beb..semua yang berlaku tu ada hikmahnya..
walaupun kadang-kadang dorang memang saje je nak cakap macam tu (sebab tak tau ape lagi yang patut dicakapkan), but that is very-very the very true. Semua yang berlaku pada diri korang sekarang, semuanya memang ditakdirkan berlaku sebab semuanya ada hikmah disebaliknya. Even if ko rasa ujian yang Tuhan timpakan ni terlampau berat untuk ko pikul, ada sebab sebenarnya ditujukan kepada ko.

Contohnya, ko dah janji nak masuk keje bulan 4, tapi tup-tup bos ko gitau masuk bulan 5. ko rase tertipu gile-gile macam nak berenti. tapi bila pikir-pikir balik..ha'ah..ko kene buat thesis ko yang nak kene anta by ujung bulan niii..hohoh(sound familiar). So Tuhan dah bagi masa untuk ko buat persiapan mental and fizikal.Oh..I love God! God just knows what you really need..not what you THINK you need. Mesti selalu dapat mesej SMS ni kan? Kita fikir kenapa Tuhan bagi kita hujan, sedangkan kita nak matahari..rupa-rupanya Tuhan nak bagi pelangi..=)

Jadi kenapa kita still rasa miserable dengan ujian Tuhan? If you asked me..I will say that because sometime, we (I mean including me skali taw)..have less in Faith. Beliefs. Tak kira what religion you are, what you really have faith in, I will say that this is the reason. Kita buruk sangka dengan Tuhan. Marah sebab rasa Tuhan tak adil..Tuhan bagi kita penyakit..bagi kita ujian bertimpa-timpa..Tuhan tarik orang yang kita sayang..but Why? It is because only God knows the best for you, and semua yang berlaku ni adalah yang terbaik berlaku untuk diri kita pada masa ini. What you have to do is just belief.
Semua yang berlaku pada diri kita ialah yang terbaik Tuhan jadikan untuk kita. Kita cuma perlu percaya.

Dalam Islam dianjurkan solat istiharah..bukan pada msa kita berhadapan masalah, tapi sebenarnya pada setiap perkara.
Rasulullah S.W.T bersabda , kebahagian umatku ialah melakukan solat istikhrarah dalam setiap pekerjaan, dan kecelakaan umatku ialah apabila meninggalkan solat istikharah.
Doa dalam solat ni, antara nya kita meminta Allah permudahkan setiap perkara yang terbaik unuk diri kita dalam setiap urusan, sama ada untuk kehidupan di dunia, juga di akhirat. Bila kita dah berdoa dengan sesungguh hati, yakinlah Tuhan Maha pemurah, dan Tuhan akan permudahkan jalan yang terbaik untuk kita..What you have to do is just..BELIEF.

Okay..taip thesis lak. Sigh.

2 comments: