Untuk all housewives and not so housewives..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Saturday, April 17, 2010

Start of my new journey in life

Wa wa weeeeee....

Hubby terchinta pegi kursus kat PD sampai 3 ari. uwaaaa kene tinggal. Sebagai balasannnn kene tinggal..saya..saya..saya..eh, saya tak pegi karok la wak..saya ajak kak kikin temankan tdo kat umah..huhuhuhu. Dah 2 ari masuk opis baru..wuwuwuu..ramai orang..seme bizi..lari sana sini..tak sedar je jam dah pukul 5..pastu pukul 6...huwuuu...seme orang balik awal -awal pun pukul 6.
Sigh.

Sepatutnya malam ni kena siapkan presentation untuk klien. Besok meet pagi. UWaaaaa..Time ni la jadik bidan terjun. Kelmarin klien baru gtaw, marketing exec yang patut present nanti pegi Bangkok. Aku lak yang diminta ganti untuk present. Di ulang. AKU. Aku..? aku? budak MBA yang present dalam kelas je?? Nak kene present untuk company investors dari China. Menentukan halatuju investment company. AKU?? Sigh...tapi baik kan aku? redha je.. aku pujuk hati sendiri..ala..klien yang minta..wuwuuuu. Aku tanya gak, konfem ke ni? takut tak? tapi boleh tak klien cakap.."ala, time saya pegi China dulu, company tu punya exec bace slide je pun..ok jer..". So..aku pun..ummm..Okay.......Sigh...

Klien kali ni pun boleh tahan gak cerewet nye.. nak mintak slide yang boleh impressedkan company investors tu. boleh pulak tu nak mintak aku buat setanding dengan slide BOS aku. Diulang.aku..AKU?? Budak yang baru masuk keje 2 hari???? Wuteva..aku buat la jugak sebab klien dah mintak..pastu siap boleh bangga dengan hasil keje sendiri. Seumur hidup tak penah buat slide secantik ni. Kalau la aku mampu buat selalu dalam kelas. Kan bagus. hahahahaha..(nada bangga dengan bakat tersembunyi).

Ni baru kes satu projek. Sekarang kat tangan aku dah ada 4 project yang kene dimanagekan.diulang. AKU. Budak umur 23 tahun yang mentah seumpama sayur fresh yang baru cabut dari akar. apa apaan la...keje kat sini buat aku kena banyak berlakon. Berlakon macam aku ni matang sangat la kot..takleh panik..kena behave..uwaaaaa.. Tapi penting jugak sebagai konsultan..nak gain confident klien. Kalau aku cakap kat dorang ni aku fresh grad? mesti takut nak trust project dorang kat aku. So, kene banyak berlakon. Yang beshnye boleh melaram laraman la..hahahahahaha. Takde orang nak tegur, malah digalakkan lagi. hahahahahahahha. (nada gelak kelakar . Misi tercapai nak pakai pakaian keparat pegi opis.)

Sebelum saya mengundur diri, saya nak bagi tahu sesuatu. Bulan depan saya pegi Sarawak. Untuk my second project lak. (Dalam ati suka tapi takleh kecoh-kecoh nanti orang kata riak, tapi ni kan blog saya, so nak cakap jugak. Saya sangat SUKEEEEEEEEEE...nak loncat -loncat.)hahahahahahahah. Saya harap takde orang taw isi hati sekarang ni..=P.
I think i love my job.


OKay, nak wat slide. =D

No comments:

Post a Comment