Untuk all housewives and not so housewives..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Monday, August 23, 2010

I dont think i love my job anymore

Seyes.

Inilah tajuk blog saya hari ini.

Ntah ar. Yes i know, hari tu ye ye cakap keje ni besh gile ar, ape ar, dentam dentum guruh bagai. Yes. Tapi tu D.U.L.U. Ntah ar, maybe manusia ni memang diciptakan cepat boring. (dulu takut kawen sebab yang same gak..huahuahua). Boring dengan rutin yang sama, kerja yang berlambak tak habes habes kot. Ataupun sebab environment dia. Kije besh tapi environement kije tak besh, kije kita pun jadik tak besh gak, kan?

Apakah yang kita nakkan dalam dunia ni sebenarnya?

These couple of days, aku memang jadi tak keruan bila fikirkan ni semua. Until aku capai satu keputusan yang besh.
I desperately wanna be a housewifey
mungkin sebab memang sifat semulajadi, fitrah seorang wanita kot. Kepuasan sebenar akan tercapai bila rumahtangga aman, rumah ko kemas, tak bersepah, anak-anak sayangkan ko..(aku tau ramai yang baca ni tak kawen lagi, tapi believe me, u will experience all these). Itulah bila aku capai keputusan yang besar dalam hidup aku hari ni. I'm going back into business. YES. U heard me rite. Jum3 kita buat bisnes ramai-ramai nak? perniagaan kan ialah 9/10 cabang kekayaan.

Kepada minah minah n mat mat yang sibuk duk tanam anggur tu semua, kalau aku la jadik korang, lame dah aku wat bisnes tau tak? Bukan ade mende nak pikir pun, kalo jatuh, jatuh sorang-sorang. Bila ade komitmen ni lagi banyak mende nak kene pikir. Sape nak bayar sewa rumah? pinjaman kereta agi? huh. Kalo tak keje, takleh dah la makan piza hari-hari. hehe. Kontrak aku tamat bulan depan. Mood sekarang???malas gile nak sambung kontrak. Aku rasa maybe ni petunjuk yang Allah nak bagi kot. Sebab baru baru ni aku dah buat istikharah minta petunjuk jalan yang benar. Tapi kita tengok sama sama apa yang dipermudahkan olehNya untukku.

Sebagai penutup, meh share something:
Jadi orang pompuan ni senang sikit dari jadik orang laki. Kata hadis Rasulullah S.A.W.
Seorang wanita itu, jika dia melakukan 4 perkara, masuklah dia dari pintu syurga yang mana mana sekalipun, iaitu Solat 5 waktu, Taat pada suami, Puasa di bulan ramadan, bayar zakat
Mudah tak? Mudah kan..(aku harap info aku bagi ni betul,kalo tak betul sowi ek)hehe

Akherkata, Selamat beramal!

1 comment:

  1. Sebuah hadis Nabi menyatakan: Daripada Anas, Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda yang bermaksud: "Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai." (Hadis Riwayat Ahmad)

    -bayar zakat tu tadek taw,huk

    ReplyDelete